Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

«Ποιοι μας θέλουν νεκρούς;» [Από το blog “ Rodia Mixer”]


Πριν από ένα μήνα, στις 2.4.2011, στο blogRodia Mixer”, διαβάσαμε αυτό:


Ποιοι μας θέλουν νεκρούς;

Είναι αδύνατο να είναι αληθινοί άνθρωποι αυτοί που θέλουν νεκρούς τους ανθρώπους. Πόλεμοι, αρρώστιες, καννιβαλισμός, κλασσική σωματεμπορία, εκμετάλλευση έως θανάτου, λιμός, δουλεία, human trafficking, αναγκαστική "δωρεά" ανθρώπινων οργάνων, όλα αυτά "για το καλό μας". Αρα; Μάλλον για εξωγήινους εχθρούς πρόκειται. Εχει παρατραβήξει το σκοινί, πολλά συμβαίνουν ταυτόχρονα, τα θέματα είναι πολλά. Θα επανέλθω σύντομα.

Για την ώρα, μελετήστε αυτά (κατά τη σειρά που τα βρήκα, μαζί με τα σχόλια) και ενημερώστε παρακαλώ για ό,τι άλλο σχετικό κυκλοφορεί:

1. Δωρεά οργάνων

2. Δωρεάν προσφορά ή... κατάσχεση οργάνων;

3. ΝΕΦΡΑ ΚΑΙ ΣΥΚΩΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ

4. Ο Λοβέρδος κανίβαλος

5. Μετά το θάνατο, το σώμα μας ανήκει στο κράτος; -πολύ σημαντικό απο νομική σκοπιά, μέσω του

6. Υποχρεωτικη δωρεα οργανων;

7. Τιτλοποίηση σωματικών οργάνων νεκρών

8. Πρόβατα επί σφαγή ή, αλλιώς, εν δυνάμει δότες οργάνων...

9. Χαίρε Κράτος, οι τεμαχισμένοι σε χαιρετούν(;)

10. Επανάσταση η θεραπευτική κλωνοποίηση -ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 14/11/2007

11. Σε ποιόν ανήκει το πτώμα;

12. Ανοίγει η πόρτα για μεταμοσχεύσεις σε ιδιώτες, κίνδυνος για παζάρι οργάνων -ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 1/4/2007

13. WHEN ARE YOU DEAD? (By John Sanford, Stanford University School of Medicine)

14. Προβληματισμοί: το νέο σχέδιο νόμου για τις μεταμοσχεύσεις

15. Νέα νομοθεσία δωρεάς οργάνων – καμία επιστημονική απόδειξη ότι αυξάνει το ποσοστό δωρεών

16. Δωρίζονται (τρεις τελείες) όργανα

Οι αναρτήσεις που, σύμφωνα με τους συντάκτες τους, ονομάζονται "αντίθετες", είναι απλώς σύμφωνες με το νόμο.

Αρα, αρκεί κάποιος να μελετήσει το νόμο που βρίσκεται εδώ. Δεν βοηθούν να γίνεται συζήτηση μια και υπάρχει αποκρυσταλλωμένη άποψη και δεν προτίθεμαι να (συνεχίσω να) εισπράττω απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς --μια φορά που την πάτησα, μου είναι αρκετή!

Εντύπωση μου κάνει ότι, ενώ αναφέρομαι επιγραφικά σε ένα πλήθος αιτιών θανάτου, οι σχολιαστές επικεντρώνουν στο πρόσφατο νομοσχέδιο του κ. Λοβέρδου. Κάτι σημαίνει αυτό, αλλά τί ακριβώς; Τόση πρεμούρα; Για ποιο λόγο; Λάθος κάνω που σκέφτομαι διάφορα; Κάνω μήπως λάθος που σκέφτομαι, γενικώς;

Μερικές σκέψεις ακόμα: Γιατί ανακινείται το ζήτημα των μεταμοσχεύσεων ειδικά τώρα που η θεραπευτική κλωνοποίηση (κλωνοποίηση οργάνων και ιστών με απώτερο σκοπό τη χρησιμοποίησή τους είτε σε μεταμοσχεύσεις είτε σε θεραπεία νόσων οι οποίες μέχρι τώρα θεωρούνταν ανίατες) βρίσκεται προ των πυλών; Αφού, με την πρόοδο της επιστήμης, βρίσκεται πολύ κοντά η μέρα όπου κάθε άνθρωπος θα έχει τη δυνατότητα να ανανεώνει τα ζωτικά του όργανα, γιατί προωθείται με τόση ζέση το θέμα των μεταμοσχεύσεων;

Μήπως τάχα έχει προχωρήσει και η κλωνοποίηση ανθρώπων; Και όλος αυτός ο θόρυβος, ο απαξιωτικός για το πλάσμα ανθρωπος, γίνεται με σκοπό να αποδεχθεί η κοινωνία τα τεχνητά "ανθρώπινα" πλάσματα;

μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (1)

Ακούγεται εξωφρενικό ως είδηση, ιδιαίτερα στην περίοδο που διανύουμε στην Ελλάδα. Φέρνει συνειρμούς από το Κοσσυφοπέδιο και την εποχή όπου αλβανικές μαφίες σκότωναν Σέρβους για να εμπορευτούν τα όργανά τους. Δεν είναι όμως πρωτάκουστο: υπάρχει ως θεσμός σε ευρωπαϊκές χώρες στις δε ΗΠΑ έχουν τα τελευταία χρόνια γίνει προσπάθειες να καθιερωθεί σε διάφορες πολιτείες χωρίς επιτυχία. Σημειωτέον ότι στη Βραζιλία θεσμοθετήθηκε το 1997 για να καταργηθεί ένα χρόνο μετά όταν διαπιστώθηκαν καταχρήσεις.

Πέρα από τα ηθικά ζητήματα που δημιουργεί μια τέτοια νομοθεσία, δεν φαίνεται και να οδηγεί απαραίτητα (εκεί που εφαρμόζεται) σε αύξηση των δωρητών οργάνων.


μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (3)

Στον Διαφωτισμό γεννιόσουν με δικαιώματα, τώρα θέλουν να γεννιέσαι σαν εξαρτηματικό ζωικό υλικό με χρέη (σωματικά, υλικά, χρηματικά) προς μια καφκική επικράτεια με οργουελιανή γλώσσα. Η νέα διακυβέρνηση βάζει τα ανθρώπινα σώματα που τυχαίνουν να γεννιούνται στην επικράτειά της σε μια γραμμή παραγωγής που καυτηριάζει πάνω τους αυθαίρετα φυσικοποιημένα και αποφατικά νοήματα -αποφατικά κατά το ότι οφείλεις να δηλώσεις ότι δεν είσαι κάτι (δωρητής) και όχι να αναζητήσεις το τι είσαι όπως ισχύει στην διαφωτιστική αρχή-, τα ενεχυριάζει και τα υφαρπάζει. Με εξοργιστικούς και πρωτοφανείς όρους ψευδο-βιοηθικής όπως η ‘εικαζόμενη συναίνεση’ φυσικοποιεί πριν από όλα την αυθαιρεσία σαν μοντέλο διακυβέρνησης -η αυθαιρεσία είναι το βασικό χαρακτηριστικό κάθε δεσποτικής αυτοκρατορίας- και την εξουσία της να διαχειρίζεται εν λευκώ και να εκμεταλλεύεται τους ανθρώπους σαν ανταλλακτικές αξίες. Με το νέο νομοσχέδιο ένα σώμα έχει υπό προϋποθέσεις περισσότερη αξία νεκρό απ’ ότι ζωντανό. Με το νέο νομοσχέδιο επισημοποιείται η οικονομία του θανάτου.

μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (4)

Τι θέλει να επιτύχει ένας υπουργος υγείας, ο οποίος έχει αναλάβει να εξασφαλίσει πόρους για τη συνέχιση της λειτουργίας του δημόσιου συστήματος υγείας, με το νόμο αυτό; Μα να βρει καινούργιους πόρους! Κι από πού θα προέλθουν αυτοί; Μα, από το εμπόριο ανθρωπίνων οργάνων που με το έτσι θέλω θα αποσπά από τον καθένα μας! Κέρδη καθαρά, χωρίς να αποδίδει τουλάχιστον κάποιο ποσοστό στους κληρονόμους. Οι θάνατοι στην Ελλάδα ετησίως ανέρχονται στους 100,000 περίπου, δηλαδή κάθε χρόνο θα διατίθενται στην αγορά 100,000 καρδιές, 100,000 συκώτια, 100,000 μεταμοσχεύσιμα πέη και 200,000 νεφρά. Πόση να είναι άραγε η ζήτηση; Δειγματοληπτικά, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 1000 νεφροπαθείς οι οποίοι περιμένουν να βρεθεί κάποιο μόσχευμα. Αν ικανοποιηθούν αυτοί, άντε και άλλοι τόσοι, τι πρόκειται να τα κάνετε κ. Λοβέρδε τα υπόλοιπα 198,000 νεφρά;


μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (5)

Η συγκατάθεση αποτελεί ένα κομβικό ζήτημα όσον αφορά την ελεύθερη χρήση στοιχείων της προσωπικότητας, σε όλο τον ορίζοντα των νομοθεσιών που αφορούν την επιτρεπόμενη διάθεση: από τα προσωπικά δεδομένα (που η επεξεργασία του προϋποθέτει κατ' αρχήν την ενημερωμένη συγκατάθεση) και την πνευματική ιδιοκτησία (που η συναίνεση του δημιουργού αποτελεί νόμιμη βάση για την χρήση του έργου), μέχρι το γενικό αστικό δίκαιο (έγκριση - συναίνεση) αλλά και το ποινικό δίκαιο, όπου η συγκατάθεση σε πράξεις που αλλιώς θα θεωρούνταν προσβολές, αποτελεί λόγο απαλλαγής για ορισμένα αδικήματα.

**********

Τέτοια πιεστικά διλήμματα όμως, σε μια δημοκρατική κοινωνία, δεν επιτρέπεται να τα επιβάλλει ο νομοθέτης. Η ίδια η έννοια της ελευθερία επιβάλλει η λήψη της απόφασης για δωρεά ή μη των οργάνων να γίνεται χωρίς προϋποθέσεις και μόνο με θετικό τρόπο, όχι ως εξαίρεση από τον κανόνα.

μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (6)

Τι ειναι τουτο παλι;

Γιατι να θελουν να μας υποχρεωσουν να κανουμε κατι τετοιο;

μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (7)

Και σκέφτομαι ότι οι Έλληνες πολίτες αξίζουν ξαφνικά πολύ περισσότερο νεκροί από όσο ζωντανοί.

Φαντάζομαι ότι κάθε συκωταριά και νεφρό θα έχουν μια πολύ μεγάλη τιμή στην αγορά. Οπότε όπως και να τιμολογήσει κανείς αυτά τα όργανα δίνουν αξία στο σώμα ενός πολίτη, ιδίως μιας χρεωκοπημένης χώρας. Γι' αυτό άλλωστε και σε φτωχές χώρες όπως η Ινδία πολλοί πουλάνε το ένα τους νεφρό, αφού είναι το μόνο πολύτιμο πράγμα που έχουν, πιο πολύτιμο και από την ζωή τους, η οποία αν χανόταν θα είχε ως συνέπεια κάποιο επιπλέον έσοδο για την οικογένεια.

Θα μπορούσε λοιπόν η ελληνική κυβέρνηση να τιτλοποιήσει αυτά τα όργανα των νεκρών, σε ομόλογα, που θα πουλήσει στη συνέχεια στις διεθνείς αγορές για να αντλήσει χρήματα. Από μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να αντλήσει από τις διεθνείς αγορές αρκετά δις ευρώ. Άλλωστε τα σωματικά όργανα των πολιτών είναι τελικά το πιο σίγουρο πράγμα που διαθέτει η χώρα (όλα τα άλλα είναι αέρας).

Θα μπορούσε μάλιστα να κάνει και κάτι ανάλογο με την χρήση συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης δωρεάς οργάνων ή με παρόμοια χρηματοοικονομικά προϊόντα.

Το ίδιο έκαναν και οι τράπεζες με τις μελλοντικές ταμειακές ροές που είχαν να λαμβάνουν από τα στεγαστικά δάνεια που είχαν δώσει.

Γιατί όχι λοιπόν και με τα όργανα των νεκρών αν και αυτά επίσης αντιπροσωπεύουν μελλοντικές ταμειακές εισροές;


μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (8)

Από την πρώτη στιγμή που τέθηκε η ιδέα του εγκεφαλικού θανάτου, κατά την έβδομη δεκαετία του περασμένου αιώνα, και μάλιστα μεταξύ των «ειδικών επιστημόνων» που συμμετείχαν στην πρώτη Επιτροπή του Ηarvard, παρά την τελικά ομόφωνα απόφαση τους, εμφανίσθηκαν έντονες διαφοροποιήσεις.

Και ήταν πολύ φυσικό, μια που είχε πλέον δημιουργηθεί μια νέα κατάσταση θανάτου, η οποία δεν θα ήταν αυταπόδεικτη, αλλά θα έπρεπε να πείσουν γι αυτήν:
Ο ιατρογενής (εγκεφαλικός) θάνατος

α) Ο εγκεφαλικός θάνατος, σε αντίθεση με τον ως τώρα γνωστό φυσικό θάνατο, είναι ιατρογενής έννοια, συνεπεία όχι της φυσιολογικής εξέλιξης του ανθρώπινου οργανισμού αλλά της τεχνολογίας.

β) Η υποψία ότι ο εγκεφαλικός θάνατος επινοήθηκε για να εξυπηρετήσει μια σκοπιμότητα, τις μεταμοσχεύσεις.

γ) Ο δικαιολογημένος φόβος ότι η αχαλίνωτη χρησιμοθηρία και ο ευδαιμονισμός οδηγούν σε ασέβεια απέναντι στο νεκρό σώμα και στο γεγονός του θανάτου.

δ) Η σύγχυση μεταξύ του εγκεφαλικού θανάτου και του κώματος ή της χρόνιας φυτικής κατάστασης.

ε) Ο φόβος ότι τα κριτήρια του εγκεφαλικού θανάτου δεν είναι ακριβή και συνεπώς η διάγνωση μπορεί να είναι εσφαλμένη και η κατάσταση αναστρέψιμη και

στ)Η αντίληψη ότι οι εγκεφαλικά νεκροί ενδεχομένως να διατηρούν κάποιες ανώτερες λειτουργίες, τα δε εγκεφαλονωτιαία αντανακλαστικά αποτελούν αποδείξεις μη οριστικής επέλευσης του θανάτου.

**********

Ο βιολογικός θάνατος είναι ένα συμβάν, όχι μια διαδικασία. Κάποιος είναι είτε ζωντανός είτε νεκρός δεν μπορεί να είναι και τα δύο ή τίποτε από τα δύο. Όταν κάποιος πεθαίνει είναι ζωντανός. Oταν έχει ήδη πεθάνει και έχει αρχίσει να αποσυντίθεται τότε είναι νεκρός.

Πώς λοιπόν τώρα που οι επιστήμονες δημιουργήσαν ανθρώπους που είναι και νεκροί και ζωντανοί να προσδιορίσουν το θάνατο τους;

Πώς μπορούμε το αδιαμφισβήτητο γεγονός του θανάτου να το αντικαταστήσουμε με ένα αμφισβητήσιμο ορισμό ή την απόφαση κάποιας αρμόδιας επιτροπής ή μια νομοθετική διατύπωση;

**********

Έτσι λοιπόν οι θανατοποινίτες στη Κίνα δεν πυροβολούνται για να πεθάνουν αλλά για να τραυματιστούν αφού ο θάνατος θα επέλθει με την αφαίρεση των οργάνων τους για μεταμοσχεύσεις. Σύμφωνα με τους Βρετανούς χειρουργούς που έκαναν τη καταγγελία, οι ημερομηνίες εκτέλεσης των θανατοποινιτών επιλέγονται σε σχέση με τις ανάγκες των ασθενών που περιμένουν μοσχεύματα, μεταξύ των οποίων είναι πολλοί Δυτικοί.

**********

Πως κατασκευάζεται ένας δότης οργάνων

Σε τραυματίες με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, που βρίσκονται σε μηχανική υποστήριξη για τις πρώτες κρίσιμες ώρες της νοσηλείας τους, εφαρμόζεται η διαδικασία της άπνοιας. Η δοκιμασία της άπνοιας, για να καταστεί ένας τραυματίας με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις "δότης", χρειάζεται να γίνει χωρίς καθυστέρηση, γιατί αλλιώς η παραμονή του στη μηχανική υποστήριξη που θα έδινε καιρό πιθανά για βελτίωση, μειώνει την "ποιότητα" των οργάνων. Έτσι άμεσα ο ασθενής αποκόπτεται βίαια και για δέκα λεπτά από τη μηχανική αναπνευστική υποστήριξη, πριν δηλωθεί εγκεφαλικά «νεκρός». Στα 10 λεπτά που μένει αποκομμένος από τη μηχανική υποστήριξη, για να βεβαιωθεί ότι μπορεί να αναπνεύσει αυτόνομα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μη αναστρέψιμες ενδοκρανιακές διαταραχές της κυκλοφορίας ή και καρδιακή παύση. Είναι γνωστό ότι πολλοί ασθενείς με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, ακόμα και σε βαθύ κώμα μπορούν να επανέλθουν. Με τη δοκιμασία της άπνοιας, ένα 60% των ασθενών "ετοιμάζονται" για δότες, ενώ θα μπορούσαν να επανέλθουν. Αφού τελικά κάποιος «αποφασιστεί» ότι είναι εγκεφαλικά «νεκρός» και άρα μπορούν να του αφαιρεθούν τα όργανα, υποβάλλεται σε αναισθησία... Γιατί άραγε ένας "νεκρός" να χρειάζεται οποιασδήποτε μορφής αναισθησία, πριν από το χειρουργείο αφαίρεσης των οργάνων του;

Για αυτό το λόγο το σχέδιο νόμου θέλει να περάσει την "σιωπηρή συναίνεση" για άτομα πάνω από 18 ετών, που δεν έχουν δηλώσει εγγράφως την αντίθεση τους, πριν να προλάβουν να ειδοποιηθούν φίλοι και συγγενείς ο υγιής τραυματίας θα μετατρέπεται σε δότης.


μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (9)

Στο προσχέδιο αναφέρεται ρητά: «Η αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο, θανόν πρόσωπο πραγματοποιείται εφόσον, όσο ζούσε δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του... πρόκειται για την "εικαζόμενη συναίνεση"», καθώς και ότι: «στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ) τηρείται αρχείο όπου καταχωρούνται οι δηλώσεις των πολιτών περί αντίθεσής τους στην αφαίρεση οργάνων τους μετά θάνατον. Κάθε ενήλικος πολίτης μπορεί να αποστέλλει στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων σχετική δήλωσή του, με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής».

Το κράτος επαναβεβαιώνει, λοιπόν, τους όρους δουλείας, και υπενθυμίζει ότι όποτε θέλει, έχει το κύριο λόγο στην ύπαρξη και στο σώμα μας ζωντανό ή νεκρό. Έτσι καθιστά εν δυνάμει «δωρητή» οργάνων οποιονδήποτε ενήλικο υπήκοο-σκλάβο. Τα προσχήματα παραμερίζονται σιγά-σιγά και όλα, πλέον, παίρνουν τη θέση που είχαν, όπως τα «παλιά καλά χρόνια». Οι αφέντες-εξουσιαστές δεν έχουν μόνο δικαίωμα ζωής και θανάτου πάνω στους σκλαβωμένους αλλά και πλήρη δυνατότητα διάθεσης των οργάνων του σώματός τους, όπου και όπως αυτοί κρίνουν. Όλα αυτά, βέβαια, εκσυγχρονισμένα, νομοθετημένα και προοδευτικά... Όχι με την τσαπατσουλιά και την αγριότητα των περασμένων αιώνων.

*****

Σε ένα κόσμο, όπου η αύξηση κεφαλαίου και κέρδους, είναι ένας από τους καθοριστικούς όρους της εξουσίας και λειτουργεί σαν μηχανισμός τόσο διατήρησης όσο και αύξησης της εξαθλίωσης των σύγχρονων σκλάβων, προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι "διασυνδέσεις" και οι "έλεγχοι πλήρωσης" κρατικών φορέων και επιχειρηματιών του χώρου της υγείας, δεν ενισχύουν τις συνθήκες δουλείας κι εκμετάλλευσης, ότι δεν γίνονται για την διατήρηση του ελέγχου. Πάντως, οι εμπειρίες του παρόντος αλλά και του παρελθόντος βοούν.

Στην πραγματικότητα, αυτό ακριβώς γίνεται. Οι δυνάστες επιβεβαιώνουν την απόλυτη κυριαρχία τους πάνω στους ανθρώπους. Όσο για την «άρνηση αφαίρεσης μοσχευμάτων», αυτή μπορεί να ξεπεραστεί πολύ εύκολα, αφού είναι γνωστό πως οι εξουσιαστές έχουν στην διάθεσή τους άπειρα μέσα για να «παρακάμπτουν» την επιθυμία των υπηκόων. Για την δήθεν δωρεά δεν χρειάζεται να αναφερθούμε...

Θα 'λεγε κάποιος πως το κράτος επιθυμεί να κατοχυρώσει με κάθε τρόπο την απόλυτη δικαιοδοσία πάνω στα σώματα των υπηκόων του, γι αυτό και στο προσχέδιο προβλέπονται ποινές για οργανωμένες ομάδες που συμμετέχουν στη διακίνηση και εμπορία οργάνων.

*****

Τώρα, πλέον, λύνονται οι απορίες όσων διαπίστωναν τις, κατά καιρούς, υπερβολικές τυμπανοκρουσίες από τα ΜΜΕ για μια μεταμόσχευση οργάνων, την ίδια στιγμή που οι κατεστραμμένες υπάρξεις από την εξουσιαστική βαρβαρότητα συνεχίζουν να γεμίζουν τα νοσοκομεία και τα νεκροτομεία.

Είναι ξεκάθαρο ότι το κράτος δεν κυριεύθηκε από κανενός είδους ανθρωπιστική κρίση αλλά επιβάλλει με πονηριά, πρόσθετους μηχανισμούς εξουσίας για την καλύτερη εφαρμογή της κυριαρχίας του.

μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (10)

Ελπίδα

«Τη δυνατότητα να διερευνηθούν περαιτέρω θεραπευτικές μορφές κλωνοποίησης, οι οποίες πιστέυω ότι αποτελούν μια μεγάλη ελπίδα για την ανθρωπότητα. Είμαστε κοντά στην εξασφάλιση βλαστικών κυττάρων, τα οποία θα μεταφερθούν ώστε να επιδιορθώσουν όργανα που έχουν υποστεί βλάβες», τονίζει ο Βασίλης Ταρλατζής. «Θα δοθεί λύση σε πάρα πολλά νοσήματα, εκφυλιστικά του νευρικού συστήματος (Πάρκινσον, Αλτσχάιμερ κ.ά.), καταστροφή του ήπατος, διατομές του νωτιαίου σωλήνα κ.ο.κ.».

Σε δεύτερο επίπεδο, η κλωνοποίηση «θα μας δώσει την παραγωγή οργάνων (π.χ. πάγκρεας, συκώτι) και κυττάρων (π.χ. του αιμοποιητικού). Ο,τι θέλουμε, στην ουσία. Τη δυνατότητα, δηλαδή, να παράγουμε όργανα για τις ανάγκες της μεταμόσχευσης. Αυτό είναι το αισιόδοξο μήνυμα της προσπάθειας, την οποία βρίσκω θετική», λέει ο Δημήτρης Λουτράδης.

«Πιστεύω ότι είναι χρήσιμο να γίνεται αυτή τη στιγμή κλωνοποίηση οργάνων και ιστών με απώτερο σκοπό τη χρησιμοποίησή τους είτε σε μεταμοσχεύσεις είτε σε θεραπεία νόσων οι οποίες μέχρι τώρα θεωρούνταν ανίατες. Μέχρι αυτό το σημείο είναι όλα καλά και βαίνουν βάσει του κώδικα της ηθικής και της ιατρικής δεοντολογίας», επισημαίνει ο Απόστολος Καπώνης, επιμελητής Α' του Τμήματος Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής της Μαιευτικής-Γυναικολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. «Από εκεί και πέρα όμως», προσθέτει, «το εγχείρημα αυτό ανοίγει νέους ορίζοντες όσον αφορά την κλωνοποίηση των ίδιων των πρωτευόντων και κατ' επέκταση και του ανθρώπου. Αυτό γεννά ηθικά διλήμματα».

«Οπωσδήποτε η μέθοδος πρέπει να εφαρμοστεί μόνο για θεραπευτικούς λόγους. Αλλιώς δημιουργούνται τεράστια ηθικά προβλήματα», τονίζει ο Δημ. Λώλης. «Αντίθετοι είμαστε, όπως και το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας, με την ανθρώπινη κλωνοποίηση», συμφωνεί ο Δημ. Λουτράδης.

«Οπωσδήποτε η ανθρώπινη κλωνοποίηση εγείρει μια σειρά από ηθικές, δεοντολογικές, κοινωνικές, θρησκευτικές κ.ά. προεκτάσεις που χρήζουν ευρύτατης συζήτησης και συναίνεσης και πάντα υπό την αυστηρότατη προϋπόθεση ότι πρόκειται να εφαρμοστεί αποκλειστικά για θεραπευτική και μόνο χρήση», λέει ο Γ. Αντωνάκης.

Στη χώρα μας «εξακολουθεί να ισχύει η αντίθεση της επιστημονικής κοινότητας στην εφαρμογή της κλωνοποίησης στον άνθρωπο για αναπαραγωγικούς σκοπούς», λέει ο Βασ. Ταρλατζής και προσθέτει: «Αντίθετα, η εφαρμογή της αναπαραγωγικής κλωνοποίησης θα μπορούσε να διασώσει διάφορα απειλούμενα ζωικά είδη, κάτι το οποίο γνωρίζω ότι προετοιμάζεται -ήδη δοκιμάζεται- από επιστήμονες».

μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (11)

Το νέο ερώτημα που αναδύεται «σε ποιον ανήκει το πτώμα;» σύντομα θα σύρει πίσω του το επόμενο ερώτημα «σε ποιον ανήκει η ανθρώπινη ζωή;» και σκεφτείτε πολύ καλά πριν απαντήσετε. Οταν ενσωματωθούν οι προδιαγραφές με στοιχεία ISO στα κορμιά των ανθρώπων, στα δικά μας σώματα δηλαδή, θα είναι πολύ αργά για σκέψη. Ηδη, προϊόντα από αυτά που λεγόντουσαν "του Θεού", όπως το νερό στη Χιλή, οι σπόροι στην Ινδία και αλλού, έχουν κωδικοποιηθεί, πουλιούνται κι αγοράζονται, κάποιοι κερδίζουν υπέρογκα ποσά την ίδια στιγμή που κάποιοι άλλοι --σε πολλαπλάσιο αριθμό-- πεθαίνουν βρώμικοι, πεινασμένοι, διψασμένοι και άρρωστοι.

μεταφέρω αυτό από την ανάρτηση (12)

Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, ανοίγει για πρώτη φορά διεθνώς η πόρτα σε ιδιωτικές κλινικές για μεταμοσχεύσεις. Πρώτο βήμα, ο πολύ περίεργος διαχωρισμός της «αφαίρεσης οργάνων», η οποία θα μπορεί να γίνεται και σε ιδιωτικά ιδρύματα, από τη «μεταμόσχευση οργάνων».

Ξενίζει το γεγονός ότι για τη σύνταξη του προσχεδίου νόμου δεν ερωτήθηκε κανείς από τους ειδικούς επιστήμονες των μεταμοσχεύσεων εντός ή εκτός του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων, όπως λένε οι ίδιοι. Σύμφωνα με το προσχέδιο στο άρθρο 13, «η αφαίρεση οργάνων πραγματοποιείται σε "οργανισμούς αφαίρεσης", δηλαδή νοσοκομεία, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ή ιδιωτικές κλινικές». Ως δικλίδα ασφαλείας προϋποτίθεται να έχουν λάβει άδεια του υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έπειτα από πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων.

Μέχρι σήμερα στη χώρα μας, αλλά και παγκοσμίως, αφαιρέσεις οργάνων γίνονται σε όλα τα νοσοκομεία που διαθέτουν Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, στα οποία υπάρχει άτομο εγκεφαλικά νεκρό. Πάντα, όμως, από μονάδες του Δημοσίου, οι οποίες καθορίζονται και συντονίζονται από την εθνική αρχή μεταμοσχεύσεων (Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων για τη χώρα μας) και εφημερεύουν περιοδικά. Δυνητικά, η αφαίρεση οργάνων μπορεί να γίνει και στο δρόμο, πάντα όμως από ειδική ομάδα της εθνικής αρχής που κάνει και τη μεταμόσχευση.

______________

(το ποστ συνεχίζεται εδώ: Σε ποιόν ανήκει το πτώμα;)

(κατι που απαγορεύεται να δουν ευαίσθητοι, καρδιοπαθείς, κλπ, και μη πείτε ότι δεν ειδοποίησα. Πρόκειται για κανιβαλισμό σε ασιατική χώρα, δεν ξέρω αν είναι αληθινό περιστατικό ή άριστη σκηνοθεσία, αλλά νομίζω ότι έχει κάποια σχέση με ένα νοσηρό μέλλον που προετοιμάζουν νοσηροί εγκέφαλοι και δεν πρέπει με κανένα τρόπο να τους περάσει)

ΠΗΓΗ:

http://rodiat7.blogspot.com/2010/01/blog-post_01.html

2 σχόλια:

κο..κο...κο... είπε...

Κλέφτρα κίσσα, είδα πούπουλα κι ήρθα. τΟ ΘΈΜΑ ΕΊΝΑΙ ΌΧΙ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΟΎΜΕ ΠΟΙΟΙ ΜΑς ΘΈΛΟΥΝΕ ΝΕΚΡΟΎς, ΑΛΛΆ θΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ; η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑς, ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ!
καλησπέρα!

Rodia είπε...

Ευχαριστωωωωωωωωωωωωω
Χαρά στο κουράγιο σου να το ανεβασεις.. ειναι και μακρυναρι! :)