Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

«Καλύτερες ερωτήσεις για καλύτερες απαντήσεις» [Από το blog “Aspa online”]


Πριν ένα μήνα, στις 8.2.2010, στο blogAspa online” της Άσπας, διαβάσαμε αυτό:


Καλύτερες ερωτήσεις για καλύτερες απαντήσεις


Ερωτήσεις κάνουμε στον εαυτό μας όλη μέρα. Από τη στιγμή που θα χτυπήσει το πρωί το ξυπνητήρι (π.χ. «Ωχ, ξημέρωσε κιόλας;» ή «Γιατί να πρέπει να πάω στη δουλειά;») ως τη στιγμή που θα πέσουμε το βράδυ για ύπνο («Γιατί κουράζομαι τόσο πολύ;» ή «Ποιος ξυπνάει αύριο πάλι;»)...


Όμως η ποιότητα των ερωτήσεων που κάνουμε στον εαυτό μας, καθορίζει και την ποιότητα των απαντήσεων, την ποιότητα των σκέψεων και επομένως την ποιότητα της ζωής μας. Ο Anthony Robbins λέει, «Οι επιτυχημένοι άνθρωποι κάνουν καλύτερες ερωτήσεις και ως αποτέλεσμα παίρνουν καλύτερες απαντήσεις.»


Ας δούμε λοιπόν ορισμένες ερωτήσεις που θα μπορούσαμε να κάνουμε στον εαυτό μας που θα ξεκαθαρίσουν τη σκέψη μας και θα μας δώσουν μια νέα προοπτική.

  • Τι μου δίνει χαρά; Πώς μπορώ να προσθέσω μικρές χαρές στη ζωή μου κάθε μέρα;
  • Αν η ζωή μου ήταν ταινία, θα ήθελα να τη δω;
  • Για ποια πράγματα είμαι ευγνώμων;
  • Τι σπουδαίο συμβαίνει στη ζωή μου αυτή τη στιγμή;
  • Ποιοι άνθρωποι με γεμίζουν ενέργεια και με τρέφουν πνευματικά, νοητικά, σωματικά; Περνάω αρκετό χρόνο μαζί τους;
  • Ποιοι άνθρωποι με αποθαρρύνουν και απομυζούν την ενεργητικότητά μου; Κάνω ό,τι μπορώ για να τους απομακρύνω από κοντά μου ή για να περιορίσω το χρόνο μου μαζί τους στο ελάχιστο;
  • Ήμουν καλύτερος σήμερα από ότι ήμουν χθες;
  • Τι μπορώ να μάθω από αυτή τη δύσκολη κατάσταση;
  • Ποιο είναι το νόημα της ζωής; Γιατί είμαι εδώ;
  • Αν είχα απεριόριστο χρόνο και χρήματα και ήξερα ότι δεν μπορώ να αποτύχω, τι θα έκανα;
  • Αν το οικονομικό δεν ήταν πρόβλημα, με τι θα επέλεγα να ασχολούμαι; Τι θα έκανα δωρεάν;
  • Ποια ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής μου την περασμένη χρονιά; Τι την έκανε τόσο ξεχωριστή;
  • Θέλω να ζήσω κι άλλες τέτοιες στιγμές στο μέλλον; Τι με εμποδίζει;
  • Αυτά με τα οποία ασχολούμαι αξίζουν;
  • «Η πιο επείγουσα ερώτηση της ζωής είναι: "Τι κάνετε για τους άλλους;"» ~ Martin Luther King, Jr.
  • «Μια μέρα θα κοιτάς πίσω τη ζωή σου και θα λες, "Μακάρι να το είχα κάνει;" ή "Χαίρομαι που το έκανα"»; ~ Zig Ziglar
  • «Γιατί; Γιατί όχι; Γιατί όχι εγώ; Γιατί όχι τώρα;» ~ James Allen


Οι ποιοτικές ερωτήσεις λοιπόν είναι το πρώτο βήμα αλλά ας μην ξεχνάμε και το δεύτερο βήμα: Τη δράση. Γιατί φτάνει κάποια στιγμή που πρέπει να σταματήσουμε απλά να ρωτάμε και να φιλοσοφούμε και να αρχίσουμε να κάνουμε.



Καλή εβδομάδα, καλές ερωτήσεις και just do it!


ΠΗΓΗ:

http://aspaonline.blogspot.com/2010/02/blog-post_08.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AspaOnline+%28Aspa+Online%29&utm_content=Google+Reader


Δεν υπάρχουν σχόλια: