Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

«Τα σηκωμένα μανίκια…» [Από το blog “Φερενίκη”]



Εν μέσω προεκλογικής περιόδου, στις 20.5.2012, στο blog “Φερενίκη”, συνοδευόμενο από σχετικές φωτογραφίες, διαβάσαμε αυτό:


Τα σηκωμένα μανίκια…

Γεγονός είναι ότι όπως όλοι οι άνθρωποι έτσι κι εγώ έχω τα κολλήματά μου. Άλλα τα απέκτησα μικρή κι άλλα λίγο μεγαλύτερη. Ένα από αυτά λοιπόν είναι η αγάπη μου για τους ανθρώπους με τα σηκωμένα μανίκια. Ε λοιπόν τι να σας πω, αυτοί οι τύποι με «τα σηκωμένα μανίκια», άνδρες ή γυναίκες, ήταν πάντα στην καρδιά μου. Το κακό είναι ότι δεν τους βλέπω πια και ανησυχώ.



 
Θυμάμαι για παράδειγμα τη γιαγιά και τον παππού μου στη Χίο μονίμως με σηκωμένα μανίκια. Όχι - όχι ψέματα.  Ο παππούς τα κατέβαζε κάθε Σάββατο, όταν έβαζε τα καλά του για να πάει στη Χώρα να κάνει τα ψώνια της εβδομάδας και η γιαγιά κάθε φορά που έβαζε τα καλά της για να πάει στην εκκλησία. Όλες τις άλλες μέρες και ώρες της ημέρας, ο παππούς και η γιαγιά είχαν σηκωμένα τα μανίκια και απλώς δούλευαν στα χωράφια.
Εκτός από τον παππού και τη γιαγιά τότε ή περίπου τότε έβλεπα συνέχεια και παντού ανθρώπους με σηκωμένα μανίκια. Έβλεπα για παράδειγμα γυναίκες με σηκωμένα μανίκια που έπλεναν στη σκάφη, καθάριζαν πατάτες, έπλεναν τα πιάτα ή έπλαθαν κουλουράκια και άνδρες, που σήκωναν τα μανίκια για να αρμέξουν τα πρόβατα, να τσαπίσουν τη γη, να ξεχορταριάσουν το χωράφι ή ακόμα - ακόμα για να ξεκαθαρίσουν ένα λογαριασμό ή να λύσουν μια διαφορά με το δικό τους απλό αυθεντικό τρόπο.
Αλήθεια γιατί άραγε σήμερα όλα τα μανίκια είναι ή κατεβασμένα μέχρι τα ακροδάχτυλα ή απλά δεν υπάρχουν και γιατί όταν καμιά φορά δεις σηκωμένα μανίκια είναι σε κάτι τύπους που φορούν κολλαριστά πουκαμισάκια?

ΠΗΓΗ:


Δεν υπάρχουν σχόλια: