Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

«Ευτυχία είναι να βγάζεις περισσότερα λεφτά από το γείτονα…» [Από το blog “Μερόπη”]


Πριν από δεκαπέντε ημέρες, στις 31।3.2010, στο blog “Μερόπη” διαβάσαμε αυτό:


Ευτυχία είναι να βγάζεις περισσότερα λεφτά από το γείτονα…

Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι από σας θα έχετε ακούσει το εξής ανέκδοτο: Ένας γεωργός ζήλευε το γείτονα του που είχε γάιδαρο να τον βοηθά στις αγροτικές εργασίες του, ενώ ο ίδιος δεν είχε κανένα ζώο. Παρακάλεσε λοιπόν το Θεό να κάνει κάτι περί αυτού. Εμφανίστηκε τότε ο Θεός και τον ρώτησε αν θέλει κι αυτός γάιδαρο να τον βοηθά στο χωράφι του. Όχι, απαντά ο καλός μας γεωργός. Δεν θέλω εγώ γάιδαρο, θέλω να ψοφήσει ο γάιδαρος του γείτονα. Το ανέκδοτο αυτό, στην ακρότητα του, εκφράζει μια πραγματικότητα που έρχεται και η επιστημονική έρευνα να επιβεβαιώσει. Ποια είναι αυτή? Η ευτυχία μας εξαρτάται πολύ από το τι έχει ο γείτονας μας.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Ο ερευνητής Christopher Boyce που εργάζεται στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Warwick στην Αγγλία, μετά από έρευνα που έκανε με τους συνεργάτες του σε περίπου 80.000 άτομα κατέληξε στο εξής συμπέρασμα: Η προσωπική ευτυχία του ατόμου αυξάνει όσο αυξάνουν τα εισοδήματα του. Στους περισσότερους όμως ανθρώπους ο βαθμός ικανοποίησης τους εξαρτάται περισσότερο από το συγκριτικό, παρά από το απόλυτο εισόδημά τους. Δεν τους αρκεί δηλαδή να έχουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα, αλλά η ικανοποίηση τους είναι μεγαλύτερη αν έχουν μεγαλύτερο εισόδημα από αυτό του γείτονα τους. Π.χ. αν αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο και αντιληφθούν ότι και ο γείτονας τους πήρε παρόμοιο αυτοκίνητο, τότε η χαρά τους μετριάζεται. Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε εδώ για να εξασκήσετε και τα αγγλικά σας ή αν βαριέστε να τα εξασκήσετε διαβάστε εδώ.

Ωχ, δεν μου άρεσε το αποτέλεσμα της έρευνας αυτής. Δείχνει πόσο ανικανοποίητα όντα είμαστε. Όσο για μένα, είμαι ευχαριστημένη με όσα έχω. Δεν κοιτάζω τι κάνουν οι γείτονες, φτάνει ….να μην περνούν καλύτερα από μένα. Χα χα χα!!!


…Και κάτω από την ανάρτηση αυτή, το πρώτο σχόλιο ήταν το ακόλουθο:


Ένας γύφτος πήγε κι αγόρασε μια βίλα στην Εκάλη δίπλα στη βίλα ενός μεγαλογιατρού. Βγαίνει το πρωϊ στη βεράντα βλέπει το γιατρό και τον χαιρετάει: Γειά σου γείτονα, τώρα είμαστε ίσοι. Τι λες ρε γύφτο πως είμαστε ίσοι... βάζεις το Ντάτσουν σου ίσα με τη Μερσεντές μου? Την άλλη μέρα ο γύφτος πάει κι αγοράζει μια ίδια Μερσεντές και μόλις βλέπει το γιατρό του λέει.. Ε, τώρα γίναμε ίσοι. Μα τις λες επιμένει ο γιατρός είδες τι έπιπλα έχω εγώ... Πάει ο γύφτος κι αγοράζει τα ίδια έπιπλα με αυτά του γιατρού οπότε την επομένη λέει στο γιατρό: Γεια σου γείτονα τώρα εγώ είμαι ανώτερος από σένα. Γιατί το λες αυτό απορεί ο γιατρός. Γιατί έχω ίδια βίλα με τη δική σου, έχω την ίδια Μερσεντές, τα ίδια έπιπλα και έχω γείτονα έναν μεγαλογιατρό ενώ εσύ έχεις γείτονα... έναν γύφτο!


ΠΗΓΗ:

http://meropbird.blogspot.com/2010/03/blog-post_31.html


Δεν υπάρχουν σχόλια: