Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

«Ελευθερία, πού βρίσκεσαι;…» [Από το blog “Η ζωή είναι ωραία”]


Ένα χρόνο και μια ημέρα πριν, στις 14.12.2008, στο blog “Η ζωή είναι ωραία”, της “Σοφίας Κου”, διαβάσαμε αυτό:



Ελευθερία, πού βρίσκεσαι;


Με την ευκαιρία της αυριανής γιορτής του Αγίου Ελευθερίου


καταθέτω μερικούς από τους προσωπικούς μου «ορισμούς»,

βγαλμένους μέσα από τα βιώματά μου....

με τους οποίους πορεύομαι.


Για μένα, η ελευθερία είναι ταυτόσημη με την ανάληψη ευθύνης.

Σε όποιο τομέα. Το να μη χρειαστώ να πω ότι κάτι ή κάποιος άλλος «φταίει» γι' αυτό που βιώνω.

Έτσι έχω τον έλεγχο στην «ευτυχία» μου, στην ολοκλήρωσή της, στη διάρκειά της!

Ορίζω την ευτυχία μου! Ορίζω την ευτυχία μου;

Ναι, στο βαθμό που ονομάζω, απομονώνω, αναγνωρίζω, αποδέχομαι, παρακολουθώ

τους εσωτερικούς «δυνάστες» που έχω διαλέξει να με συντροφεύουν.


Ελευθερία, πάλι, νιώθω όταν,

δίνοντας, αποφασίζω ότι δε χάνω κάτι...

και μάλιστα όταν ανακαλύπτω πως όσο δίνω, τόσο γεμίζω, τόσο τροφοδοτούμαι

(ίσως από αλλού, δεν έχει σημασία), τόσο νιώθω να με λούζει ευλογία.


Ακόμα, νιώθω ελευθερία, όταν δεν έχω σημείο αναφοράς μου κάποιον άνθρωπο!

ο οποίος εξαντλούμενος λίγο-λίγο,

μόνο τον πόνο του και τις ανασφάλειές του θα μπορεί πια να μοιραστεί μαζί μου...


Πολλή ελευθερία αισθάνομαι αν

επιλέξω με αφορμή το ίδιο ερέθισμα, κάθε φορά και άλλον τρόπο αντίδρασης...

κι έτσι βλέπω και με τα δικά μου μάτια

τις αλλαγές που γίνονται εντός μου...

τη δύναμη που ανακτώ,

όταν απαλλάσσομαι από προηγούμενές μου επιλογές, κατακτήσεις, επιτυχίες...

Και - σε μεγαλύτερη έκταση- , όταν διαφοροποιούμαι από κοινωνικά στερεότυπα... Το αναπόφευκτο «τίμημα» είναι και η είσοδος στην προσωπική μου ελευθερία...


Ακόμα, την ώρα που συνειδητοποιώ ότι έκανα κάτι για να «ανήκω» κάπου,

για να αναγνωρίζομαι, για να....

νιώθω τον καθαρό αέρα της ελευθερίας να πλησιάζει ...


Επίσης, ελεύθερος είναι ο αποστασιοποιημένος, ο αδιάφορος

από κάθε τιμή που του δίνεται.

Ακόμα κι από την ευγενέστερη του κόσμου...

Αλλιώς δε θα μπορεί, αν αποφασίσει κάτι άλλο, να το εκδηλώσει...

και θα κοροϊδεύει εαυτόν και αλλήλους

ότι έτσι έχουν τα πράγματα αυτός είναι ΚΑΙ θα είναι ο τάδε....


Ελευθερία είναι να καταλάβω ότι αξίζω έτσι κι αλλιώς επειδή υπάρχω!!


ΠΗΓΗ:

http://anatash.pblogs.gr/2008/12/eleftheria-poy-briskesai-.html


Υ.Γ.: Η Ελευθερία είναι το θέμα και το αντικείμενο των σημερινών μου αναρτήσεων και των τεσσάρων ιστολογίων μου:

Eagle”: Γνωμικά, Ρήσεις και Αποφθέγματα περί Ελευθερίας (http://eaglestefanos.blogspot.com/2009/12/blog-post_15.html)

Seagull”: Περί Ελευθερίας. Πάλι και πάλι… (http://seagullstefanos.blogspot.com/2009/12/blog-post.html)

“Σπουργίτι”: Θεός και Ελευθερία (http://spourgitistefanos.blogspot.com/2009/12/blog-post_15.html)

“Κλέφτρα Κίσσα”: Ελευθερία, πού βρίσκεσαι; (http://kleftrakissa.blogspot.com/2009/12/blog_14.html)


Δεν υπάρχουν σχόλια: